The Kart-ON Project aims to develop tools and activities for the early programming education.

EXPLANATIONS and "CARDS"

Our project, Kart-ON, takes its name from Turkish of cardboards which is "karton". The Kart-ON application can see through the smartphone camera and recognizes the pre-defined coding cards, which you can print-out easily. You can create drawing, animations, play some music with ordering the cards algorithmically. The presentation below explains how you can use the application and use the cards.

Uygulamayı google play'den indir

You can downlaod the application from Google Play Store. The iOS platform will be coming soon.

Kart-ON Komutları

OUR ACTIVITIES (ın turkısh [for now])

kurt, kuzu ve ot temalı görsel

1. Kurt, Kuzu ve Ot

hanoi kuleleri görseli

2. Hanoi Kuleleri

piksel ve rengi anlatmak için kullanılmış bir ördek resmi

3. Pikseller ve Renk

kardan adam

4. Yönergeleri Takip Et

4. Haritalar

5. İşlem Önceliği

6. Şifreleme

7. Algoritma

9. Müzik Aleti Yapalım

10. Tangram ve Algoritma

11. Veriler ve Değişkenler

12. Balık Kılçığı

EDUCATOR GUIDES (ın turkısh [for now])

Hour of Code - Flappy Bird

Kod Saati ile oyun yazarak başlayın

Bilgi-işlemsel Düşünme Yol Haritası

Bilgisayımsal düşünmeye bir aktivite ile giriş yapın

Programlama Temelli ve Disiplinler Arası İçerik Geliştirme Atölyesi

Farklı disiplinlerden bilgileri dersinize dahil edin

Veri Temelli Uygulamalı-Sorgulamalı İçerik Öğretimi

Verileri kullanacağanız bir ders işleyin

CONTENT, LICENSE AND SHARING

All the code and content is open source. We can list two solid reasons behind the decision:

  • The contribution of coders, educators, makers and all volunteers,
  • Better explain the open-source culture to students with showing real-life examples.

Our content is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

You can find all the resources at:

https://github.com/asabuncuoglu13